Garantie
Wij garanderen dat alle door ons geleverde producten aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid voldoen. Raakt een product na een bepaalde tijd defect dan volgen we bij het afhandelen van klachten over defecte artikelen de Nederlandse wet en onze algemene voorwaarden.
Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan heeft u recht op een vervangend product of teruggave van uw geld. Er bestaat geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer meegaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld of door extreem weer of door ongebruikelijk of door niet juist gebruik? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Omdat wij verschillende merken verkopen zijn er ook verschillende garanties van toepassing per merk. Globaal gezien gelden de volgende garanties per merk (er kunnen uitzonderingen zijn, informeer hiervoor bij onze klantenservice):
Globale garantie termijnen per merk en artikel
Tasmanian Outdoor daktenten 2 jaar
Tasmanian Outdoor onder- en bijtenten 1 jaar
Tasmanian Outdoor luifels 2 jaar
Trayvax6 5 jaar
Fire Pits 1 jaar
Garantie & logistiek
Wanneer uw product onder garantie hersteld kan worden, dan vindt dit altijd plaats in de werkplaats van de leverancier/ producent. Dit wordt gedaan, aangezien daar alle reserve-onderdelen zijn en omdat de specialist daar zijn werkplek heeft, met de benodigde materialen en gereedschappen. De reparatie hiervan is gratis als het onder de garantie valt.
Wilt u gebruik maken van deze garantie, dan dient u zorg te dragen dat het product op die werkplek komt of u moet het product afgeven bij ons in Groningen. Hierna zullen wij u berichten zodra het product hersteld is en afgehaald kan worden. De retour-transportkosten van en naar de werkplek of ons adres in Groningen en terug, zijn dus voor uw eigen rekening.
Onze transporteur
Onze transporteur kan ook ingeschakeld worden. Zij kunnen grotere pakketten vervoeren, zoals daktenten, etc. U kunt bij ons een offerte aanvragen voor deze logistieke oplossing en hierna besluiten of u hier gebruik van wilt maken. Uiteraard bent u ook vrij om een andere transporteur in te schakelen.
Samenvatting:
- Valt uw schade onder de garantie, dan wordt het product gratis gerepareerd of vervangen.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het transport.
- De kosten van het transport zijn voor uw rekening.
Foto’s:
Wij adviseren u om, voordat u producten opstuurt, foto’s te maken van de producten, zodat er later geen discussie mogelijk is.